אישים וידוענים יוצאי קהילת יוון

דניאל רקאנטי

דניאל רקנאטי היה בנקאי ואיש עסקים. מסורת הפילנתרופיה רבת השנים, החלה בימי אביו ליאון רקנאטי בסלוניקי והמשיכה עם עליית המשפחה לישראל בשנת 1935. דניאל רקנאטי ואחיו המשיכו ואף הגבירו את הקו שהתווה אביהם בתחום הנתינה לציבור בין היתר..
פילנתרופ

יהודה פוליקר

יהודה פוליקר הוא זמר, מוזיקאי ויוצר ישראלי, היוצר במגוון סגנונות ובנושאים הקשורים לחברה הישראלית. פוליקר פרץ לתודעה הציבורית כסולנהּ ומנהיגהּ של להקת הרוק "בנזין" בשנות השמונים. לאחר פירוקה פנה לקריירת סולו מגוונת, המשלבת מוזיקה עממית יוונית..
מוזיקאי

משה העליון

משה העליון נולד ב-1925 בסלוניקי שביוון לאביו אליהו, מנהל חשבונות, ולאמו רחל. כל בני משפחתו המורחבת של משה נרצחו במחנה אשוויץ. משה עבד בעבודות שונות ושרד מכמה סלקציות. הוא גויס להגנה באפריל 1948, לחם בחיל התותחנים במלחמת העצמאות..
איש ציבור

אופיר אקוניס

אקוניס נולד וגדל בתל אביב, בשכונת רמת אביב ג', הבן הבכור מתוך ארבעת בניהם של מנחם ומיכאלה (מיקי) אקוניס, בן למשפחה מיהדות סלוניקי, שעלתה לארץ ישראל ב-1934. אופיר אָקוּנִיס שימש כדובר שר המשפטים, יועץ התקשורת של ראש הממשלה בלשכת שר האוצר..
פוליטיקאי

ליאון רקאנטי

ליאון יהודה רקנאטי היה בנקאי, מייסד בנק דיסקונט. נולד ב-18 בדצמבר 1890 בסלוניקי שביוון, לשמואל, סוחר עשיר. למד בבית ספר למסחר, השתלב בעסקי המשפחה וניהל בית חרושת לטבק. בסלוניקי היה נשיא הקהילה היהודית, ציר מטעמה בסוכנות היהודית..
פילנתרופ

חיים רפאל

חיים רפאל נולד בשנת 1924בסלוניקי שביוון, כשהיה נער הוא השתתף בקביעות בפעילות המוזיקאלית של מקהלת הילדים שאורגנה בבית הכנסת "בית שאול" בעיר סלוניקי.במקביל הוא למד לנגן בפסנתר, באקורדיון ובמפוחית – פה. עם פרוץ..
איש עסקים

הרב יואל קפלן

הרב יואל פנחס קפלן משמש כרבה של אלבניה מטעם מרכז רבני אירופה. שליח חב"ד לסלוניקי, יוון ומדינות הבלקן הסמוכות. הרב קפלן פעל להחייאת היהדות במקדוניה, קוסובו, מונטנגרו ואלבניה. בשנת 2010 הכירה מדינת אלבניה בצורך לביסוס הקהילה היהודית מחדש..
אישיות רבנית

משה קרסו

משה קרסו, נולד בסלוניקי, אביו היה סוחר ובעל מכולת וממנהיגי קהילת סלוניקי. בגיל 14 התייתם משה מאביו וקיבל לידיו את ניהול המכולת המשפחתית ועשה חיל בעסקיו עד שהפך לאחד מהסחורים המובילים בסלוניקי. ב-1917 התרחבו עסקי המסחר..
פילנתרופ

חני נחמיאס

חני נחמיאס היא שחקנית, בדרנית, מדבבת, כוכבת ילדים, זמרת וסופרת ישראלית. כיהנה כחברת מועצת העיר רמת גן. חני נולדה ליעקב ופנינה נחמיאס בתל אביב, למשפחה של יוצאי סלוניקי שביוון בילדותה הופיעה ב"מקהלת צדיקוב" וב"תיאטרון מארץ עוץ" שבו כיכבה בתפקיד
שחקנית

אלברט בורלא

אלברט בורלא נולד וגדל בסלוניקי שביוון למשפחה יהודית-ספרדית ותיקה שהגיעה ליוון לאחר גירוש ספרד, ובניה היו תכשיטנים ויהלומנים. הוריו היו ניצולי השואה, משרידיה האחרונים של קהילת היהודים שהושמדה ברובה.
ד”ר בורלא השלים את כל תאריו האקדמיים באוניברסיטת אריסטו בסלוניקי והוא דוקטור ברפואה וטרינרית ובביוטכנולוגיה של הרבייה. בשנת 1993 הצטרף לחברת הענק פייזר, מחברות הביו-פרמצבטיקה המובילות בעולם, ומאז מילא בה שורה של תפקידים.
איש עסקים